Čas sú peniaze

„Čas sú peniaze“,

hovorieval často môj otec. Vtedy som mu vôbec nerozumela. Rozumiem až dnes, keď vidím poletujúcich ľudí medzi Lidlom, Tescom, Billou, prípadne Hypernovou či Kauflandom, zháňajúcich lacnejšie maslo, šalát či ponožky. A snažím sa myslieť racionálnejšie – koľko času a benzínu vynaložím na cestu do vzdialenejšieho obchodu a či sa mi skutočne oplatí výjazd do Parndorfu za čižmami a tričkom v akcii, keďže minulý rok som tam nakúpila síce výhodne, ale preležané topánky, ktoré sa mi po prvom obutí rozpárali a elegantnej blúzke som musela za + 50% z celej sumy dať doma skrátiť rukávy. Niekedy je alternatívou kúpa cez internet. Dovoz je často zadarmo alebo je možný priamy odber v mieste bydliska. Týka sa to najmä liekov bez predpisu, drogérie a darčekov, ako sú DVD, knihy, notebooky... Nakupovanie v hypermarketoch nám zabezpečuje aj príjemný kontakt s ľuďmi, ale matka s viacerými deťmi ocení práve ten internet. Dnes sa dajú cez neho vybaviť aj úradné zmeny v dokumentoch, čo je značná úspora času a nervov. Nehovoriac o platbách, ktoré už prevádza skoro každý z nás. Rozhodne to stojí za úvahu. Možno stačí zopár sedení v tichu s perom a papierom v ruke a otázkou, ako si zracionalizovať život. Technika nám dobre poslúži, ak jej neslúžime my. A takto získame čas na príjemnejšie či dôležitejšie aktivity.

Alena Ješková